Foreningen

Fordi vi danskere – nogle af verdens lykkeligste mennesker – i 2025 skal tage røven på alle. Og være verdens fucking flinkeste.

Vil du være med?

Lars von Trier startede dogmebevægelsen, Naomi Klein gav antiglobaliseringsbevægelsen ben at gå på, og Jamie Oliver lancerede en moderne madrevolution. Og med bogen FUCKING FLINK lancerede Lars AP i 2010 bevægelsen FUCKING FLINK.

År efter år er danskerne blevet kåret som verdensmestre i lykke. Men prøv at stå i kø en mandag eftermiddag i Netto eller kør en tur i myldretiden på motorvejen. Danskere kan være nogle af de mest underskudsagtige mennesker over for hinanden. Og det skal der gøres noget ved.

Med bogen FUCKING FLINK tog Lars AP det første skridt hen imod at gøre danskerne til verdens fucking flinkeste folk.

I dag er Lars AP ikke alene. Ud over de 176.000 følgere på facebook, arbejder syv personer sammen med Lars om opgaven.

1+1=11

I Danmark har vi en 150 år lang tradition for folkelige bevægelser. Fra andelsbevægelsen til højskolen. FUCKING FLINK står på skuldrene af disse bevægelser. Et af de afgørende kendetegn ved en folkelig bevægelse er netop, at de vokser nedefra og er drevet på medlemmernes personlige engagement.

Fucking Flink har igennem fem år delt historier på facebook. Men selv med 176.000 følgere må vi erkende, at det ikke gør den store forskel. Hvis vi for alvor vil skabe forandring, skal vi have danskerne op af sofaen og ud at handle. Vi skal gøre likers til doers. Og det går vi i gang med nu.

Det koster 11 kr. om måneden at være medlem af foreningen. Og så er du med både til den årlige generalfest, hvor foreningens fremtidsplaner fastlægges, ligesom du inviteres med til alle vores Fucking Flinke aktiviteter, som kommer ind imellem – og som bliver både sjove og meningsfulde.

Skærmbillede 2015-11-18 kl. 13.52.42

Fra LIKERs til DOERs

Forskningen er ikke i tvivl:

Er du flink, lever du længere. Du er lykkeligere, mere kreativ, har flere venskaber, et bedre helbred og du klarer dig bedre på jobmarkedet. Flinke personer får også andre mennesker til at blomstre, de gør hele nationen mere tolerant, nedbringer sygdomsniveauet og mindsker ensomheden. (I Fucking Flink arbejder vi også på at bevise, at flinkhed styrker dit sexliv og får dig til at tabe dig om taljen) …

… men du kan ikke like dig til det. Du skal ud at gøre det!

Man betaler ikke skat af personligt overskud – men er bare Fucking Flink

Læg en Fucking Flink besked