Her er den gode service i Danmark

I starten af juli efterlyste vi 10 service-testere, som skulle begive sig ud i det danske land for at finde ud af, hvor den gode service gemmer sig:

Vi fandt frem til 10 personer fordelt godt rundt omkring i landet. Tanken var, at de skulle udforske den gode service på deres egen måde – og på forskellige steder. Alt dette under vores turistkampagne #fuckingfriendlydanes.

TJEK OGSÅ: Plads til både dybe snakke og spas på Roskilde Festival

Nu har de fleste af service-testerne været ude og sætte de 250 kroner, de fik til formålet, i spil. Her er deres oplevelser.

Josephine Felletoft, Herning – amerikans retro-bruger

Jeg tog en veninde med ud i Hernings gågade for at besøge Backyardburger, som vi længe har snakket om at besøge. Konceptet er burgere i amerikansk retrostil, og maden var simpelthen så gennemført – 110%. Personalet var rigtig professionelle, og der gik ikke mere end 10 minutter, fra vi havde bestilt, til vi kunne hente vores gode mad oppe ved disken. Da det var en rigtig lummer dag i lørdags (4. juni, red.), valgte vi at sidde udenfor og spise i det skønne vejr. Selvom maden var relativt billig, blev vi godt mætte, og vi gik derfra med en god følelse i maven. Jeg havde dog ondt af personalet, da de skulle stå derinde og kokkerere i det skønne vejr.  Eftersom Backyardburger ikke har en profil på ServiceLovers, oprettede jeg selv en for dem og gav dem 50 point ud af 50 mulige. Vi vil klart spise hos Backyardburger igen.

 IMG_20150704_133448

Pernille Gersbo Sølling, Sønderborg – gymnasie-reunion

Jeg fik sammen med mine tre gymnasie-veninder, hvoraf jeg ikke havde to af dem i 21 år, rigtig snakket løs på Restaurant Royal i Aabenraa. Her havde vi bestilt bord til fem, men vi var kun fire. Det tog de i stiv arm. Desuden havde vi fået bord indendørs, men da vejret var skønt, fik vi lov til at sidde udenfor. Vi bestilte hurtigt en flaske rosé og månedens menu, som bestod af stjerneskud, fransk bøf med sovs, kartofler og ærter – og is til dessert. Alt imens vi spiste, fik vi catched up på hinandens liv, og snakken gik derud af. På et tidspunkt henad aftenen sad vi ved siden af et ældre ægtepar, som ikke kunne undgå at høre vores snak. Efter den første flaske rosé fik vi yderligere en, som dog kom fra kælderen og ikke var kold. Den ankom så i et isbad, hvilket var dejligt i varmen. Efter endnu en flaske måtte vi ty til de små flasker, da de ikke havde flere store flasker i huset… så derfor gik snakken ikke stille af sig. Da det ældre ægtepar var færdige med at spise – og høre på os sludre, grine og snakke – kunne de ikke lade være med at ønske os en fortsat god aften og fortælle os, hvor hyggeligt vores lille arrangement så ud – og lød. Betjeningen var helt i top, og da de begyndte at rydde borde og stole væk omkring os, fik vi at vide, at de først lukkede, når vi gik hjem! Vi gik dog omkring midnat og forsøgte at finde et sted at danse, men da Aabenraa ikke er særlig stor, var der kun åbent på Ringridderpladsen, hvor vi så endte i en bar og fik et par øl og fandt et telt at sludre videre i. Alt i alt var det en dejlig aften med skønne damer, go’ mad og godt vejr.  Tak for den ekstra flaske Jakobs Creek Rosé!

rose

Stephanie Reinholt Sørensen, Herning – Djurs Sommerland

Jeg var i Djurs Sommerland i lørdags, hvor jeg holdt et vågent øje med deres service og lagde lidt ekstra mærke til, hvordan personalet bidrog til stemningen i parken. Vi var en gruppe på fem, som var afsted – alle unge mennesker i 20’erne, som besluttede sig for at tilbringe en meget varm dag i sommerlandet. Vi havde gode oplevelser ved praktisk talt alle forlystelser, hvor personalet var virkelig oplagte og gjorde meget for at skabe en fornøjelig stemning. Det skete blandt andet ved, at de talte med folkene i køen, sagde god dag og generelt skabe en god stemning! De var friske uden at være påtrængende, hvilket jo er noget, vi som danskere sætter meget pris på. På et tidspunkt tabte en i vores selskab sin mobil. Vi var i Informationen, hvor de var yderst hjælpsomme og ringede rundt. Han fik et nummer, som han skulle ringe på næste dag, og der havde de fundet mobilen. Super service. Generelt var de ansatte med på sjov og var søde. Det var altså en lækker dag i Djurs Sommerland, hvor alt spillede!

Tina Bach Poulsen, Svendborg – juicebaren BOBS

Vi har simpelthen haft en fantastisk plevelse på BOBS (en juicebar) på Vestergade 1 i Svendborg. Undertegnede var afsted med to teenagere, og vi bestilte både frokost og drikkevarer. De unge mennesker ønskede så også nachos. Den ene uden guacamole og creme fraiche, den anden de to ting og så salsa også. Altså en lidt besværlig bestilling måske. Ikke desto mindre var personalet enormt smilende og imødekommende hele tiden. Der var ikke noget der. Der var en lækker atmosfære, hvor man virkelig følte sig velkommen. Stedet kan klart anbefales.

Heidi Plovdahl Nielsen, Nykøbing Falster – Hjem-IS

Her i lokalområdet gik det virkelig fint. Vi fik nemlig besøg af Hjem-IS-bilen. I ved, det ugentlige besøg af den velkendte klokke. Jeg tænkte så, at vi skulle prøve deres service helt af – og den vidste sig at være rigtig, rigtig god. Vi fik besluttet os for nogle is, og da vi skulle betale for dem, fik vi både en kupon med til BonBon-Land og en kupon til Fætter BR. Og derudover fik vores unger også en ekstra is af ham. Jeg kan helt klart anbefale at købe en masse is af Hjem-IS-bilen – og så bør man også lige sludre med ham/hende, der kører bilen, for de er faktisk ret flinke.

Louise Madsen, Hedehusene – krabbejagt

Mandag kom vi afsted til Rørvig havn, hvor ungerne skulle fange krabber. Det, der skulle havde været et heldagsforetagende, blev dog desværre kun til en times krabbefiskeri. Der var masser af krabber, og de var nemme at få op. På en lille time fik vi fyldt hele spanden, vi havde med. Det var meningen, at vi skulle havde spist på stranden, men det blæste SÅ meget, at der ikke var til at være nogle steder. Men så handlede vi i stedet hos fiskehandleren på havnen. Der var rigtig mange, der havde fået samme idé, så der var et hav af mennesker, men ekspeditionen gik hurtigt af søde smilende ekspedienter. Vi fik vores frisklavede fiskefrikadeller og nyrøgede makrel. Vi gik derefter en tur ned på stranden med spanden og lavede krabbe-væddeløb. Hjemme hos mormor spiste vi vores madpakker samt det, vi handlede i Rørvig. På vores vej fra Holbæk og hjem til Hedehusene kørte vi forbi Roskilde Havn og fik en STOR i fra ParadIS. Dejlig ekspedition og himmelsk is.ham/hende, der kører bilen, for de er faktisk ret flinke.

Majbritt Bjørnskov, Aarhus – Hjem-IS

Jeg har haft en fucking flink serviceoplevelse hos min lokale Hjem-IS-bil.  Jeg startede ud med at skulle bruge mit gavekort sidste lørdag. Jeg fandt dog ud af, at bilen ikke kom den dag. Jeg ringede til deres kontor og fandt ud af, at den ville komme hjem til os om tirsdagen. Uheldet var dog ude, vi havde gæster, og jeg hørte ikke, da bilen kom. Nå, i dag fik jeg en sms om, at Hjem-IS-bilen ville komme her til aften. Jeg undrede mig, da jeg ikke hørte klokken ringe, så jeg ringede til isbilen på det direkte nummer, man kan tracke på deres hjemmeside. Smart! Den rare mand, som tog telefonen, fortalte mig, at han kørte i et område fem minutter fra mig. Han sagde også, at han ville vente det sted, han var ved nu, indtil jeg kom derhen. Jeg hoppede op på min cykel og cyklede af sted. Da jeg kom til vejen, hvor bilen var, mødte ismanden mig med et stort smil. Og selvom jeg helt sikkert havde forsinket hans tur, tog han sig tid til at snakke med mig, spurgte, om jeg ikke ville benytte mig af deres tilbud, og spurgte, om jeg kendte til rabatterne, man kan få, hvis man er medlem af deres klub. Så tusind tak for super service, søde Hjem-IS-mand! Seks ud af seks stjerner herfra.

2.22.32.4

Vi skal sætte pris på god service

Det er altså lige over halvdelen af de 10 service-testeres oplevelser. Det var også en del af udfordringen, at deltagerne skulle anmelde servicen på ServiceLovers app. Den kan du selv prøve lige her.

Senere på sommeren samler vi alle oplevelserne med service, samt jeres bud på Facebook, i en stor guide, man kan bruge i hele landet. Stay tuned. Og sæt meget gerne selv servicen på prøve, hvor du kommer hen. Gør du det, vil vi meget gerne høre om det enten på mikkel(a)fflink.dk eller i en besked på Facebook.

God sommer

Læg en Fucking Flink besked

comments